Grammarly (www.grammarly.com) is een miljoenenbedrijf (geen externe financiering) met een geweldig verhaal, dat is uitgegroeid tot ’s werelds grootste online automatische grammaticacontrole en corrector.

De meest opmerkelijke ding dat is gebeurt bij Grammarly is de overgang van een website applicatie naar een browser plugin die gebruikt kan worden terwijl je online schrijft. Grammaticale correctheid is zo belangrijk tegenwoordig voor een merk of onderwerp waarvoor je content creërt evenals SEO rankings, en wij bij Startup School zijn er onlangs mee begonnen en zijn zeer tevreden!

Een ding dat Grammarly goed heeft gedaan is SEO, en hieronder zijn de top tips voor startups, ondernemers, bloggers of content creërders.

Wat is SEO / Zoekmachine Optimalisatie?

Google verwerkt 3,5 miljard zoekopdrachten per dag. Simpel gezegd, SEO is de praktijk van het creëren, optimaliseren, en het bevorderen van webpagina’s om het verkeer van die zoekopdrachten te maximaliseren. Fundamenteel, SEO kan je helpen een potentieel publiek aan te trekken voor wat je te bieden hebt tegen een hogere ROI (Return On Investment) dan de meeste andere kanalen bieden.

1. Wanneer moet je een SEO specialist inhuren?

Het juiste antwoord zal sterk variëren afhankelijk van de situatie. Het inhuren van een SEO specialist of online marketing bureau is een geweldige manier om snel aan de slag te gaan en het gevoel te krijgen dat je vooruitgang boekt doordat je er serieus werk van maakt.

2. De relatie tussen SEO en Social Media

Veel sociale media platformen, waaronder Facebook, laten zoekmachines zoeken in hun content. Ook heeft Google publiekelijk verklaard dat ze gebruik maken van sociale media metrics om rankings (waaronder Google Plus) te verhogen.

“Het is niet de werkelijke sociale activiteit die ertoe doet, maar wat gebeurt er als resultaat van die activiteit”

Echter, linken vanuit de hele web heeft ongetwijfeld invloed op rankings, en het maximaliseren van content via social media kan je helpen om hiervan te profiteren. Social media kan indirect SEO beinvloeden door te brengen in de banden, ook al zal het niet direct van invloed zijn op je rankings.

3. Het woord “beïnvloeder” (influencer)

Wat is een beïnvloeder? Voor SEO doeleinden, is een beïnvloeder zeer nuttig.  Iemand met een hoge bekendheid en aanwezigheid op het web en is hiermee in staat zijn/haar doelgroep /publiek te beïnvloeden.

Doe eens onderzoekje naar wie de beïnvloeders zijn in jou branche/niche en probeer te connecten met hen door jou idee of startup bij hen te promoten. Doe een pitch!

Veel mensen starten een social media campagne of landingspagina’s en maken vervolgens de fout van het kopen van zeer gevaarlijke “Link Building”koppelingen of doen helemaal niets.  Probeer het volgende. Maak waardevolle content en pitch deze aan beïnvloeders. Als dat niet werkt, is het een goed teken dat het nogdig is om je content te verfijnen, wat je dan ook zult terugzien inn de zoekresultaten.

4. Yep, content is zeer belangrijk!

Wanneer je denkt aan content, denk dan: “Wat is hetgeen van mijn content dat mensen verbind om mijn website te bezoeken?”Voor de meerderheid van de producten en diensten duurt het langer totdat je een doelgroep kunt bereiken en de bezoeker informeren over een probleem, wat de oplossingen zijn, en laten zien het werkt. Content is een geweldige manier om voet tussen de deur te krijgen bij mensen, om hen te vertellen over wat je doet en wat je verkoopt.

Er is geen specifiek aantal woorden dat ideaal is. Denk na over wat je concurrentie doet; dat zal helpen bepalen hoeveel woorden je moet gebruiken. Bij het plaatsen van je content is het ook goed om na te denken over welke platforms je wilt gebruiken. Bijvoorbeeld, als je iets op Facebook wilt plaatsen dat uiteindelijk niet veel views of likes krijgt (engamenent),  dan kan dit invloed hebben op je rang, die Facebook gebruikt om te berekenen hoeveel volgelingen je bericht zullen zien en liken.

Content en SEO is het communiceren van een onderwerp / topic met je publiek. Wie content schrijft doet het goed om deskundig en geloofwaardig te zijn. Je moet zorgen dat je publiek je vertrouwt, en foutloos schrijft. Grammarly is een uitstekend hulpmiddel om je te helpen, vooral als je een startup bent die zich niet kunnen veroorloven om een editor te huren.

 

5. Doe goed onderzoek naar je trefwoorden 

Een vraag die je jezelf moet stellen voordat het starten van je onderzoek naar trefwoorden is “Wat zijn de profielen van de mensen die ik op mijn website wil aantrekken? Ofwel wie is mijn Avatar? Focus op zoekprofielen omdat sommige trefwoorden dertig verschillende variaties hebben. Trefwoord clusters binnen deze zoekprofielen zijn ook erg belangrijk, je moet proberen om te concentreren op ongeveer vijf of minder van deze, hoewel deze clusters gemaakt kunnen worden van 100 trefwoorden.

Als je in staat bent om te bepalen wat de verschillende profielen zijn, dan kun je specifieke landingspagina’s voor die profielen creëren..

6. Begin met het eind in zicht

Een trend dat we niet mogen negeren is de serieuse stijging van zoekopdrachten op de mobiele telefoon. Mensen zoeken op zoekmachines naar verschillende dingen en zijn veel eisender aan het door met hun zoekopdrachten want ze verwachten op een snelle manier het juiste antwoord te kunnen krijgen. Een manier om je voor te bereiden voor hetgeen je bezoeker op je site zal aantreffen na een zoekopdracht is, zelf vanuit je mobile zoekopdrachten te doen en naar je eigen site navigeren. Als het je lukt om eenvoudig en met de juiste zoekopdracht bij de content op je site te komen dan heb je echt een voorsprong op je concurrentie. en dat is geweldig; zo niet, dan moet je snel veranderingen hierin aanbrengen!

Probeer te anticiperen op de toekomst. Bijvoorbeeld, zoekopdrachten krijgen een steeds natuurlijker en menselijker vorm, probeer je in eenvoudige taal voor te stellen hoe mensen zich kunnen uiten bij het zoeken naar jou product, dienst, of content.

Het andere ding dat je in gedachten moet houden is te weten wanneer Google hun zoekalgoritme aanpast. De snelste manier om up to date te blijven als dit gebeurd is via Twitter. Enkele andere grote sites om te checken voor updates zijn Moz, Search Engine Journal en Search Engine Land.

 

 7.Vergeet de basics niet

Start met behulp van Google Webmaster Tools. Dit zal je leren veel leren over zoekmachineoptimalisatie, gebruik van trefwoorden, en cijfers over bezoekers naar je website, en of de pagina’s correct doorzocht worden door Google, en of je duplicate content problemen hebt.

 

Backlinks

Vanuit het oogpunt van een zoekmachine, is de vraag: “Wat zijn betrouwbare statistieken om je invloed te bepalen?” Wat belanrijk is om te kijken naar de tekst op de pagina, de meta-beschrijving, en het aantal pagina’s. Backlinks zijn uiterst belangrijk en zal steeds verder groeien wordt verwacht. Het is een van de enige betrouwbare signalen die zoekmachines kunnen gebruiken.

Hosting

Essentiele zaken voor SEO resultaten. Als de Google-bot probeert je site te doorzoeken, en het lukt niet omdat je pagina niet wordt geladen, dan zal Google stoppen met het indexeren van je site. Dit kan drastisch van invloed zijn op je rankings.

Blijf weg cheats & hacks

Het is verleiderlijk om bepaalde tools en technieken te gebruiken die in gaan op de gebruiksvoorwaarden van Google, maar velen van dit soort “short cuts” worden op zeer korte termijn verbannen, dus tenzij je een domein om om de paar weken wilt veranderen, blijf weg van deze “short cuts”.