Als je al een tijdje plannen hebt voor het opzetten van
je Eigen business,
dan is het nu de juiste TIJD!

Misschien denk je dat je veel geld nodig hebt voor het starten een eigen business, maar in werkelijkheid is dat echt niet altijd het geval. Het was nog nooit goedkoper om een bedrijf te starten als in het tijdperk waarin we nu leven.

Hieronder zijn vijf redenen waarom je juist NU moet starten:

1. Nieuw tijdperk 

Het tijdperk van oude industrieën en branches is zo goed als voorbij. Taxi’s zijn een klassiek voorbeeld hiervan. Het is al jaren moeilijk om snel en eenvoudig een taxi te vinden die precies de juiste wegen kent, een vriendelijke chauffeur en een schone auto heeft. Het volk heeft gesproken en nu hebben we Uber! Ook concurrenten van Uber zijn al op de markt. Dit gaan we vaker zien wanneer bedrijven en industrieën niet innoveren. Zelfs een groot bedrijf als Kodak bestaat niet meer als gevolg van een gebrek aan innovatie. Go Pro is op de markt gekomen en verdient miljoenen door het ontwerpen van een eenvoudige camera die overal gebruikt kan worden. Precies zoals de consument dat wil.

2. Kwalitatief advies is broodnodig

Mensen hunkeren naar hoogwaardig advies. Er is tegenwoordig heel veel content beschikbaar bijvoorbeeld over personal & business development, finance, gezondheid en fitness. Maar het is moeilijk om het juiste advies te krijgen.

Als je online op zoek gaat naar gezondheidsproducten stap je in een mijnenveld vol content over wat werkt en wat niet. Een groot deel hiervan kan niet eens bewezen worden. Startups en nieuwe bedrijven ontwikkelen zich in een rap tempo en functioneren meer en meer als betrouwbare adviseurs dan sales gedreven organisaties, omdat ze weten dat de kwaliteit van het advies en oprechtheid vaak bepaalt of een verkoop tot stand komt in dit nieuwe tijdperk.

De consument heeft genoeg van commerciële verkooppraatjes voor een slecht product of dienst waarvoor de hoogste prijs wordt gevraagd. De gemiddelde persoon is slimmer dan je denkt. Het geven van kwalitatief advies aan je doelgroep kan via het internet op een snelle en effectieve manier helpen leads te generen. Nog niet zo lang geleden was dit een hele uitdaging, maar nu kan het heel eenvoudig worden gedaan en tegen weinig tot geen kosten. Op online kanalen advies geven en op deze manier een goede naam opbouwen.

3. Vind partners

Technologie heeft het ons makkelijker gemaakt om te kunnen connecten met gelijkgestemden. Aanvankelijk was Facebook gestart voor jongeren onder de 30, maar nu zijn zelfs onze ouders (en hun ouders!) daar vaak te vinden.

LinkedIn is uitgegroeid tot een ‘must have’ platform voor professionals en ondernemers. Wie is er niet te vinden?

Dit bied dus kans om de juiste mensen aan te trekken; je kunt starten met het zoeken naar een (sparring) partner, beroepsgenoot of discussiegroepen. De geschiedenis bewijst dat geen enkel succesvol bedrijf alleen kan worden opgebouwd. Het vinden van de juiste mensen die je ondersteunen en je idee en visie helpen realiseren is van cruciaal belang. Social Media zal je helpen de juiste mensen en groepen te leren kennen in niches die je normaal gesproken moeilijk of haast niet zou kunnen ontdekken.

Wanneer je de potentiële partner hebt gevonden ga dan niet alleen communiceren via Social Media. Maak na de eerste kennismaking via Social Media een afspraak om inhoudelijk verder te praten. Dit kan face-to-face of via Skype zijn.
Veel startende ondernemers maken de fout door alles snel online te bespreken terwijl je in een persoonlijk gesprek, oog in oog veel meer indruk maakt.

4. Slechte service is dodelijk

Hoe vaak maken we mee dat er in een restaurant of winkel slechte service wordt ervaren? Te vaak. Er zijn zoveel horeca en retail bedrijven die failliet gaan omdat ze niet begrijpen dat een uitmuntende service essentieel is voor succes.

Neem het verschil tussen Apple en een telecom zaak. Bij de Apple Store krijg je alle deskundige informatie die je nodig hebt van een enthousiaste verkoper vol passie en kennis. Zij doen hun uiterste best om ervoor te zorgen dat je krijgt wat je wilt en zelfs fan wordt van het merk.

Bij de verkoper in de telecomwinkel ontbreekt het vaak aan passie en heeft onvoldoende kennis over het product. Daarnaast wordt het vaak ervaren als onpersoonlijk.
Kijk goed naar de klantbeleving binnen je bedrijf, dit is essentieel onderdeel van de hele strategie.

5. Veel webshops zijn nog primitief

Als je wel eens online koopt dan heb je ervaring met webshops, je zult merken dat hier veel verschil in zit. De meeste webshops hebben nog steeds zeer beperkte productbeschrijvingen, onjuiste voorraad, slechte user interface en een trage klantenservice.

Het gebruik van reviews wordt nog steeds massaal onbenut. Van veel producten zie je geen tot weinig online reviews van. Tegenwoordig zie je ook vaak dat mensen betaald worden voor product reviews in de vorm van affiliate marketing.

Het feit is dat er nog steeds veel te halen valt als het gaat om een aantrekkelijke en dynamische online business sites. Je kunt hier dus op inspelen, maak het verschil!

Het belangrijkste is natuurlijk dat je echt gepassioneerd bent in je startup, want anders zul je niet doorzetten wanneer de eerste obstakels op je pad zullen komen. Je zult dan moeite hebben om het momentum te behouden en door te bijten.

Kies dus iets waar je echt van houdt en start NU!